Martin Myšička

Divadelní a filmový herec, studoval obor subnukleární fyzika na Matematicko-fyzikální fakultě UK a činoherní herectví na DAMU. Obě školy úspěšně dokončil v roce 1995. O rok dříve obdržel Cenu Alfréda Radoka za titulní roli knížete Myškina ve hře Idiot. Po dokončení studia působil v Západočeském divadle Cheb, v Divadle v Řeznické a získal i stálé angažmá v Národním divadle. Od roku 1997 je stálým členem Dejvického divadla, i nadále ale hostuje v jiných pražských divadlech. V Dejvickém divadle také v roce 2009 režíroval hru Joea Penhalla Krajina se zbraní. Účinkoval mimo jiné ve filmech: Šeptej (1996), Jedna ruka netleská (2003), Karamazovi (2008), Občanský průkaz (2010). V současnosti hraje v TV seriálu Ulice.

Poslední aktualizace: 17.7.2013 17:39


Spolupráce na titulech

Adventní kalendář

Adventní kalendář

Dvacet čtyři adventních příběhů pro čtyři hlasy

Co mají společného vzpomínky letce RAF na štědrovečerní večeři ve válečné Anglii s vánoční tramvají v brazilském Porto Alegre a příhodou o staropražském Mikuláši, jak si ji kdysi vyslechl Eduard Bass? A může se potkat poezie Ivana Martina Jirouse s vánočním přáním Jana Masaryka a povídkou Terezy Boučkové? Adventní kalendáře vydávané již mnoho let Cestou domů jsou důkazem, že to možné je… Na každý den adventu v nich připadá jedno vyprávění. Ta nejlepší z nich jsme vybrali pro tuto audioknihu a uslyšíte je v podání Taťjany Medvecké, Jana Vlasáka, Marthy Issové a Martina Myšičky. Zaposlouchejte se do dvaceti čtyř textů, které krok za krokem ušlapávají cestu k nejkrásnějším svátkům v roce.

 

ČÁST VÝTĚŽKU PUTUJE NA CESTU DOMŮ

Více informací

Praga Piccola

Miloš Urban: Praga Piccola

Historie jedné rodiny, jednoho města a jedné továrny z doby konce Rakouska-Uherska a ve slavném dvacetiletí Československé republiky tak, jak ji ve svých zápiscích zachytil libeňský rodák ing. Bertold Neuman a do románové podoby převedl Miloš Urban. -Praga Piccola uvádí čtenáře do prostředí jedné libeňské automobilové továrny na sklonku Rakouska-Uherska a pak ve dvacátých a třicátých letech první republiky. Dostáváme se do rodiny Rudolfa Neumana, poznáváme jeho ženu a dva syny, z nichž starší Rudi oplývá nadáním na všechno a může si vybrat, kým chce být, ale očekává se, že bude nástupcem svého otce, i když jeho to táhne do světa, zatímco na mladšího Bertolda zbylo talentu málo, ale o to víc chce v továrně získat neprotekční místo a vyrábět automobily. Právě Bertold je vypravěčem rodinné ságy. Bratři zpočátku netuší, proč se k nim přistěhoval vzdálený příbuzný Fridrich se svou dcerou Lilianou, a když vyjde nepříjemná pravda a z ní vyplývající povinnost najevo, Rudi se z ní šikovně vyvlékne a nechá se zastoupit mladším bratrem. Bertold si sestřenku vezme za ženu a pokusí se žít s ní smysluplný život, přestože jeho srdce je jinde. Jak pár stoupá na společenském žebříčku a z Libně proniká do lepších kruhů do Prahy, kde tráví volné neděle mezi filmovými herci a režiséry na Barrandovských terasách (příležitost prodat automobil hvězdě stříbrného plátna), zároveň se propadá do hluboké vztahové krize, kterou nezažehná ani narození dcery. Bertold se s rozchodem vyrovná po svém, ale s čím se vyrovnat nemůže, je přechod na armádní výrobu v době, kdy republice začne čím dál víc hrozit Německo. Jeho přání zůstat v Libni vezme za své, když mu židovští přátelé doporučí odejít před Hitlerem do Anglie a on je na poslední chvíli poslechne. Svůj oblíbený automobil, skromnou Pragu Piccolu, si bere s sebou, a spolu s ní tajemný náklad, který se mu podaří v bezpečí dostat až do Londýna. Odtamtud podniká kroky na záchranu své dcery a bývalé ženy, ale milovanou továrnu zachránit nedokáže. Praga Piccola je dalším grafickým skvostem z dílny Pavla Růta. Bylo na ni použito tzv. vrapování, technika, díky níž nejsou stránky stejnoměrně oříznuté a díky které připomíná prvorepublikové tituly, jejichž archy si musel čtenář sám rozřezat.

Při poslechu Pragy Piccoly přímo ucítíte slabý závan vůně benzínu a budete toužit po životě ve zlatých dvacátých a třicátých let minulého století. Příběh továrnické rodiny z Libně, tak jak jej ve svých zápiscích zachytil ing. Bertold Neuman, vypráví zkušený Martin Myšička. Z režisérské kukaně jej řídil Dimitrij Dudík. Atmosféru starých časů plných dýchánků pražské smetánky navozuje ústřední valčík a další hudební motivy z pera Kryštofa Marka. Ke klavíru usedla Sara Bukowski. Pro větší autentičnost jsou hudební podkresy doplněny dobovými zvukovými záběry a melodiemi. Úvodní slovo a závěr načetl sám autor.

Více informací

Soumrak Homo Economicus

Tomáš Sedláček, David Orrell, Roman Chlupatý: Soumrak Homo Economicus

Soumrak homo economicus navazuje na úspěšnou Sedláčkovu prvotinu Ekonomie dobra a zla. I v tomto textu nalezneme snahu vrátit ekonomii lidský rozměr a lidem víru v ekonomii.
Tomáš Sedláček, člen Národní ekonomické rady vlády a bývalý poradce Václava Havla, se pokouší přijít na kloub současné finanční, politické a společenské krizi. Za svého společníka si k této diskuzi  vybral kanadského matematika a ekonoma Davida Orrella.
Rozhovor Romana Chlupatého je výsledkem svěžího a srozumitelného zamyšlení nad těžce stravitelnými věcmi. S pomocí inspirativních paralel a metafor ze světa fyziky, biologie či literatury pitvají Sedláček a Orrell základy systému, nutí k zamyšlení a nabízejí – ale nevnucují – řešení. Při tom navíc dokážou čtenáře i pobavit.

Více informací