Eva Salzmannová

Divadelní a filmová herečka, absolventka pražské DAMU, kde v součastnosti působí jako pedagožka. Stálá členka činohry pražského Národního divadla. Jedna ze zakladatelek Divadelního studia Továrna. Podílela se na audionahrávce Česká pornografie natočené podle románu P. Hůlové Umělohmotný třípokoj.

Eva Salzmannová (1958)

Z rodných Karlových Varů odešla do Prahy studovat DAMU, kde v současnosti vyučuje herectví na Katedře činoherního divadla. Působí také v Akademickém senátu DAMU jako místopředsedkyně pedagogické komory a současně je členkou Umělecké rady DAMU. Jako čerstvá absolventka herectví získala své první angažmá v Divadle Na okraji, kde hrála mj. Julii v dramatu Romeo a Julie nebo Markétku v představení Faust. Prošla několika pražskými divadly, mj. také Národním divadlem, smíchovským Divadlem Labyrint nebo Divadlem Na zábradlí. Na prkna Národního divadla se vrátila, a sice v roce 1994. Tehdy se stala stálou členkou činohry, kde vytvořila řadu rolí širokého záběru. Hostuje také v jiných divadlech, např. v Divadle v Řeznické nebo na Letních shakespearovských slavnostech na Pražském hradě (Lady Macbeth v Macbethovi). S režisérkou Viktorii Čermákovou, Karlem Steigerwaldem a Annou Hrnéčkovou založila Divadelní studio Továrna, které mj. uvádí hru Petry Hůlové a Viktorie Čermákové Česká pornografie. Stejnojmennou audionahrávku také vydalo vydavatelství Tympanum a Eva Salzmannová představuje jednu z šesti podob prostitutky.

Z filmografie stojí za zmínku její role učitelky Dagmar v dětském filmu Bota jménem Melichar nebo kriminální příběh Bolero v režii F.A.Brabce.

Poslední aktualizace: 28.10.2013 19:47


Spolupráce na titulech

Česká pornografie

Petra Hůlová: Česká pornografie

Čtyři ženy v nekompromisní komedii o placeném sexu v digi světě.

Ale všem těm psychopaničkám, které hovoří o mužské ješitnosti, neochotě k ochotě a upřednostňování televize před chvilkami strávenými štelováním společného vztahu, za které považují analyzírování toho, kam se vypařuje vzájemné porozumění, když ony se tak snaží o pohodu a šmudlají si při tom vydíravé oči v kapesníku žádostivé omluv za všecičky nespravedlnosti, bych poradila, aby si více než obětavého promazávání koleček rodinného motůrku hleděly mastit zandávadla a nešetřily krémem ani na moučník.

Více informací